sâmbătă, 9 mai 2009

Scoala - doua solutii: schimbati sistemul sau ungeti-o cu slanina!

Recunosc. N-am fost, nu sunt si probabil nu voi fi un om caruia sa-i fi placut scoala. Mergeam la scoala ca asa trebuia ca sa am ca tot prostu o diploma. M-am dus la scoala ca au tras de mine mama, tata, sora, Dana, si priecenii. M-am dus la scoala pentru a sparge geamuri (gimnaziu), mai apoi pentru a avea de unde sa plec intr-un birt (liceu), iar in final pentru a avea unde merge la chefuri (facultate). Nu mi-a placut cartea, insa mi-a placut sa dau o septica, o cruce sau un 66.
Incepand cu ciclul gimnazial n-am inteles de ce se insista asa mult pe balada nationala Miorita sau Scrisoarea a III-a? Ce drac ne invata poeziile astea? Ca daca ma ataca doi dobitoci si vor sa ma omoare, io tre sa-mi fac sicriu, sa-mi scriu testamentul, eventual sa-i si primesc pe aia doi cu flori si sa le pun ce-am io mai bun pe masa. Nu, frate, nu. Stop. Nu vreau ca urmasii mei sa fie educati asa. Tre sa fie educati sa mearga la politie in astfel de cazuri, ca nimeni nu-si poate face singur dreptate. Nu vreau sa-i invete profii pe copii mei ca trebuie sa puna capu jos pe principiul: "capul taiat sabia nu-l taie". Cu ce-s aia doi mai jmecheri ca mine, ca politia, ca organele abilitate? De ce nu-i invata nimeni ca toti suntem egali in fata legii, ca nimeni nu-si poate face singur dreptate?
Scrisoarea aIII-a ce m-a invatat? Ca tre sa-mi apar saracia si nevoile si neamul. De ce sa-mi apar saraciile si nevoile? De ce sa nu incerc sa le rezolv? Nu tot voi, profesorii, ne-ati invatat ca Romania e o tara bogata care are de toate: munte, mare, dealuri, draci, laci? Ba da. Si atunci de ce ni-s saraci?
Nici cu colegii din scoala nu m-am prea inteles. In special cu aia din liceu si gimnaziu. Motivul ar fi simplu. Se ghidau dupa principiul parintilor lor care credeau ca au cel mai frumos, cel mai destept, cel mai atragator sau cuminte copil de pe aceasta planeta. Niciun coleg, in afara de mine, n-a avut nota scazuta la purtare, desi se bateau ca mine, fumau in scoala sau chiuleau. Si asta deoarece parintii lor ii incurajau pe copiii lor sa mearga prin viata cumparandu-le examene, inscriindu-i la licee, facultati, cumparandu-le profesori, dandu-le meditatii pana si la PTP.
Nu doar parintii erau de vina, ci si profesorii din sistem care se complaceau in astfel de situatii.
In scoala romaneasca totul este teoretic. Practica lipseste cu desavarsire. Am invatat la facultate sa fac film documentar, reportaj cu camera video, am facut scenarii, regie, dar nimeni, absolut nimeni nu ne-a adus la scoala o camera de luat vederi sa apasam si noi ca cretinii pe bumbul de play sau pe ala de stop. Ai vrut sa vezi cum se filmeaza? Te-ai dus la TVR. N-ai vrut, oricum ai trecut cu 5. Tot la facultate am invatat despre relatii publice, PR, comunicare, comunicate de presa, dar bineinteles n-am ajuns in patru ani sa vad in cadru organizat cu profesor pe post de ghid cum arata un birou de relatii publice. Oricum n-as prea fi fost interesat pentru ca stiam demult.

Un comentariu:

  1. E tare fun articolul.M-am distrat pe cinste.Ai drepatate si in privinta capului taiat: daca e taiat e bun taiat deja si n-are rost sa-l mai taie cineva inca o data; daca e plecat, e ca si taiat.Deci oricum am da-o, ajungem la acelasi rezultat.

    On the other hand, Romania e o tara bogata in peisaje, mai are o urma de bogatie spirituala, asa ca daca n-am avea ce manca,ne-am clati ochii privind natura si am putea canta cate ceva sa ne treaca de foame.

    Despre invatamantul de la noi si daca am comenta din zori si pana in seara tot n-am putea schimba ceva inainte de schimbarea unei generatii.Si inainte se zicea "teoria ca teoria, dar practica ne omoara", fara ca cineva sa fi facut vreo modificare in programele scolare, asa ca, poate kindereii de la gradinita se vor bucura de un invatamant specializat, bazat pe informatii concrete nu pe povesti nemuritoare.
    Ma bucur ca ai apreciat "comentul" cu gripa.

    RăspundețiȘtergere